Givenchy L’interdit, The Story Behind

DSC_1084

Afgelopen zaterdag kreeg ik Givenchy L’interdit in mijn handen en het parfum fascineerde me meteen. Jammer genoeg is L’interdit niet echt bekend bij het grote publiek, wat schandalig is aangezien L’interdit een parfum is met een fascinerende geschiedenis.

DSC_1087

L’interdit is een parfum van het merk Givenchy en uit de lijn Les Mythiques. In 2007 besloot Givenchy nieuw leven te blazen in tien van hun klassieke parfums waaronder L’interdit.  Wat velen niet weten is dat L’interdit al in 1957 op de markt kwam en ontworpen was voor niemand minder dan Audrey Hepburn.

audrey_hepburn_perfune_adjpg

Hubert de Givenchy en Audrey Hepburn waren namelijk zeer goede vrienden en zij was zijn muse. Het gerucht gaat dat L’interdit al eerder ontworpen was voor Audrey en dat ze het een aantal jaren heeft gedragen voordat het op de markt kwam.

Het perfum werd in 2002 opnieuw op de markt gebracht in een ander jasje. Velen waren het erover eens dat deze vernieuwde versie totaal niet in de buurt kwam van het origineel en uiteindelijk is het weer op de markt gebracht geweest in 2007 in de lijn Les Mythiques.

DSC_1094

Als je de kenners moet geloven lijkt de 2007 versie nog het meest op de originele. Met als noten:

Topnoten:Bulgaarse Ros en aldehyden.
Middennoten: Jasmijn en roze peper.
Basisnoten: Iris en tonkaboon.

Persoonlijk is dit een luchtje dat ik nooit zou uitkiezen, omdat de geur mij echt doet denken aan oude vrouwen. Het is een zeep luchtje en een typische geur voor parfum. Maar aan de andere kant is dit ook een elegant luchtje en doet dit mij wel denken aan Audrey. Het past wel bij haar, maar helaas niet bij mij.

Toch ga ik het blijven dragen, het is perfect voor de dagen dat je enkel naar je werk gaat en verder niet veel wil opvallen.

Maar vanwaar de naam L’interdit? L’interdit betekent verboden in het Frans en er gaat een gerucht rond dat toen Hubert vertelde dat hij het parfum van plan was op de markt te brengen Audrey zei: “Maar nee, het is mijn parfum! Ik verbied het je!” .  Persoonlijk zou ik dit met een korreltje zout nemen en denk ik dat het een marketingstrategie was.

DSC_1096

De flacon is simpel, rechthoekig met een matte voor- en achterkant. Simpel, net als Audrey zelf.

Het parfum is enkel verkrijgbaar in 100ml bij verschillende parfumerieën voor €84,- .

Kende jij dit parfum al?

 

Dikke tût.

 

Geef een reactie

