My Improved Skincare Routine

DSC_0785

Sinds een paar weken heb ik mijn huidverzorgingsroutine compleet omgegooid, en ik moet zeggen dat ik tevreden ben met mijn keuze.
DSC_0786

Ik was over het algemeen best tevreden met mijn vorige skincare routine, maar mijn huid was vaak te droog waardoor ik nooit eens mijn foundation mooi kon aanbrengen. Ook wilde ik overstappen op een natuurlijker alternatief. Al met al ben ik terechtgekomen bij deze producten en ben ik zeer tevreden over ze.

DSC_0790

Als eerste reinig ik mijn huid met de Lyonsleaf Beauty Balm, deze verwijdert echt perfect al mijn make up.  Het is de oil cleansing method, dus ik zorg ervoor dat ik een voorraad handdoekjes tot mijn beschikking heb in de badkamer. Ik ben echt blij dat ik met deze manier van reinigen begonnen ben, want het stoomt je huid een beetje en met het natte doekje scrub ik nog even mijn huid na. Lees hier trouwens een review over de Beauty Balm.

DSC_0787

Daarna gebruik ik voor de zekerheid nog een toner van Thayers om zo echt alle vuil van mijn gezicht te halen. En deze ruikt zo lekker, hij ruikt naar die perziksnoepjes die je kunt opscheppen in een snoepwinkel. Hij is ook zacht voor de huid en irriteert niet. Vooral de verpakking is een pluspunt, zo retro maar mooi.

DSC_0789

Een aantal keer per week gebruik ik de Mad Hippie Exfoliating Serum. Ik had hier al veel over gehoord online, en eigenlijk ben ik best wel tevreden. Dit is een serum die je huid exfolieert door middel van hyaluronzuur. Je huid straalt er door, maar kan wel gevoeliger worden. Over het algemeen heb ik hier niet zoveel last van en gebruik ik het serum ongeveer drie keer per week. Het serum stinkt wel echt, maar de geur verdwijnt redelijk snel. Na tien minuutjes kun je dan een creme gebruiken, maar ik sla dit vaak over. Vandaar dat er geen crème aan dit artikel is toegevoegd. Ik gebruik wel crème, maar geen vaste en ik sla deze stap ook redelijk vaak over.

DSC_0788

En dan dit masker. Het is echt een cultmasker en dat mag ook wel. Het is goedkoop, ruikt lekker en werkt goed. Het Queen Helene Mint Julep Masker gebruik ik ongeveer twee keer per week. Het is een lekker ruikend, groen masker dat goed werkt tegen onzuiverheden. Nu is het niet zo dat dit een wondermiddel is, dat na een keer gebruiken al zorgt voor de perfecte huid. Nee, maar het helpt wel je huid te stabiliseren.

Sinds ik ben overgestapt, is mijn huid minder droog. En heb ik minder onzuiverheden. Natuurlijk heb ik nog wel last van puistjes, maar dit is echt aanzienlijk vermindert. Ook heb ik nog mee eters, maar ik ben ervan overtuigd dat dat een probleem is die ik altijd zal houden en dat dit nu eenmaal hoort bij mijn huid.

 

Dikke tût.

 

Geef een reactie

