Lyonsleaf Beauty Balm Review

DSC_0725

Sinds kort ben ik mijn beauty routine aan het veranderen. Op zoek naar een beter en natuurlijker alternatief. Tijdens mijn zoektocht stuitte ik op Lyonsleaf. Een tof merk dat alleen maar natuurlijke ingrediënten gebruikt en geen water toevoegt in hun producten. Water wordt schaarser en door het niet toevoegen van water hoeven ze ook geen bewaarmiddelen toe te voegen in hun producten. Win win dus.

DSC_0726DSC_0728

Ik bestelde de giftset met daarin de beauty balm en een paar handdoekjes. Bedoelt voor de oil cleansing method. Deze week arriveerde het en kon ik eindelijk beginnen met het testen. Ik was hier zo benieuwd naar en online vond ik alleen maar lovende reviews. Vandaag dus het oordeel.

DSC_0740DSC_0735

De substantie in het potje is vast maar wordt vloeibaar in aanraking met de huid. De geur is vreemd, maar niet storend. Het doet me denken aan de geur van een tigerbalm, zo kruidig, maar niet zoet. Voor wie niet weet wat de oil cleansing method inhoudt, het is grofweg gewoon het verwijderen van make up met olie (olijfolie, kokosolie etc.) en de olie verwijdert met een doekje natgemaakt met warm water.

DSC_0732

En jongens, ik ben verkocht. Echt waar. Het is zoveel beter dan ik verwachtte. Het verwijdert echt al mijn make up, zelfs mijn waterproofmascara. En dit is iets wat zelfs mijn micellair water van Garnier niet lukt. Ik gebruik het natte doekje dan om mijn gezicht nog lichtjes te scrubben, en het laat mijn huid zo zacht achter. Ik heb geen extra crème nodig, want de beauty balm laat een dun laagje olie achter op mijn huid.

Wel moet ik zeggen dat ik de volgende ochtend wakker wordt met nog een kleine beetje mascara rond mijn ogen, maar dit stoort me niet, hetzelfde had ik met mijn micellair water.

Ik test hem nu ongeveer een weekje en ben benieuwd naar het resultaat over een paar weken.

De giftset kost £16,99 en dat is ongeveer €20,-.

Dikke tût.

Geef een reactie

