DIY: maak je eigen natuurlijke lippenbalsem

Natural chapstick

DSC_0656

Sinds kort ben ik meer en meer geïnteresseerd geraakt in natuurlijke cosmetica. Ik ben langzaam alles aan het veranderen in mijn daily stash naar een natuurlijker alternatief. Het leek me daarom ook beter als ik een deel van mijn verzorgingsproducten zelf ging maken. Zodat ik precies weet welke ingrediënten gebruikt worden en niet teveel chemische rommel op mijn huid smeer.

DSC_0648.JPG

DSC_0653

DSC_0655

Het is een vrij basic receptje en je kunt hierin eindeloos variëren, dingen toevoegen en weglaten en misschien ga ik in de toekomst wel meer experimenteren en ze delen met jullie.

Wat heb je nodig?

DSC_0754.JPG

  1. 1/4 Bijenwas.
  2. 1/4 Cacaoboter.
  3. 1/4 Kokosolie.
  4. 1/4 Sheaboter.
  5. Een Lege lipstickhuls.
  6. (plastic) Spateltje.

Alles kun je bestellen bij jojoli.

Stap 1. Vul een pan met water en zet dit op een laag vuur. Doe de bijenwas en cacaoboter in een kleiner pannetje en plaats dit in de pan met water (au bain marie). En laat dit langzaam smelten.

Stap 2. Eens alles gesmolten is, zet je het vuur uit en voeg je de sheaboter en kokosolie toe. Roer dit net zolang rond met een spateltje totdat alles gesmolten is.

Stap 3. Giet alles in de lege lipstickhuls en laat afkoelen in de koelkast. Dit gaat handiger met een trechter en je moet snel werken want het mengsel koelt snel af.

Optioneel: je kunt ook nog een geurolie toevoegen, aangezien veel mensen de geur niet lekker vinden.

Et voilà! Een natuurlijke zelf gemaakte lippenbalsem! Ook leuk om cadeau te doen.

Dikke tût.

Een gedachte over “DIY: maak je eigen natuurlijke lippenbalsem

Geef een reactie

