Dylon textielverf review// Dark Green

Het was makkelijker dan gedacht en de kleur bleek mooier dan verwacht.

DSC_0719.JPG

Ik ben dol op een goed zittende jeans, maar helaas zijn ze moeilijk te vinden in de perfecte maat. Ik ben er dan ook extra zuinig op en koop er dan ook vaak twee zodat ik een tijdje vooruit kan. Dus toen ik merkte dat mijn dierbaarste khaki jeans begon te verbleken, besloot ik dat het tijd was om een gok te wagen en ze te verven.

Wat heb je nodig?

  1. 250 gram zout.
  2. Dylon textielverf.
  3. Rubberen handschoenen.

DSC_0682.JPG

Stap 1. Was het kledingstuk. Trek de rubberen handschoenen aan en meng de verfpoeder met 500ml water. Vul een wasbak of teiltje met zes liter warm water en roer er de 250gr zout doorheen.

Stap 2.  Voeg het verfmengsel bij de zes liter zoutwater en roer het geheel doorelkaar. Voeg dan het natte kledingstuk toe en roer het een kwartier lang. Laat het dan 45minuten weken en roer om het kwartier het kledingstuk om.

Stap 3. Nu kun je het kledingstuk spoelen met koud water en opnieuw wassen. Laat het dan drogen en voilà! Klaar is kees.

Ze raden aan om het kledingstuk de eerste paar keer nog even apart te wassen van andere kledingstukken. Lees wel altijd goed de gebruiksaanwijzing voor je ergens aan begint.

Ik ben echt tevreden met het resultaat en ga zeker nog eens een paar kledingstukken verven. Het is zo gemakkelijk en redelijk goedkoop. Dit verlengt de levensduur en zo spaar je een nieuwe jeans uit.

DSC_0720.JPG

Dikke tût.

Een gedachte over “Dylon textielverf review// Dark Green

Geef een reactie

