DIY: Glycerine zeepjes maken

 

PicMonkey Collage

Vandaag ging ik aan de slag en maakte een aantal unieke gastenzeepjes. Het was leuk, gemakkelijk en snel gedaan. Ik ben er heel tevreden mee en ga er zeker nog meer maken.
Wat heb je nodig?

DSC_0482.JPG

  1. 250gr. Glycerine zeep.
  2. Cosmetische kleurstof.
  3. Cosmetische glitters.
  4. Een mal.
  5. Optioneel; een geurtje. Zelf heb ik geen geur toegevoegd.
  6. Optioneel; alcoholspray. Dit voorkomt belletjes in de zeep. Zelf heb ik het zonder gedaan.

Alle benodigdheden kun je bestellen bij de online-zeepwinkel.

Ik sneed 250 gram glycerine zeep in kleinere stukjes. Ik smolt de helft van de stukjes in de magnetron, dit omdat ik maar een kleine mal heb en dus twee keer de zeepjes moest maken.

De zeep hoeft echt niet lang in de magnetron, minder dan een minuutje zelfs. Eens het gesmolten is kun je de kleurstof en de glitters toevoegen. Je kunt zelf bepalen hoe donker of hoe licht je de zeepjes wilt hebben, hoeveel glitters etc. Het is echt een beetje spelen. Zelf wilde ik een galaxy vibe creëren, maar dat is niet echt gelukt helaas.

Daarna kun je de zeep in de mal gieten. De zeep moet nu afkoelen, dit kun je doen door de zeep gewoon te laten rusten of in de koelkast te zetten. Eens de zeep hard genoeg is, kun je ze uit de mal halen. Dit bleek nog best een karwei te zijn en vereiste veel duimkracht.

DSC_0512.JPG

DSC_0523.JPG

DSC_0525.JPG

DSC_0528

DSC_0533.JPG

Wat vind jij van deze makkelijke DIY?

 

Dikke tût.

2 gedachtes over “DIY: Glycerine zeepjes maken

Geef een reactie

