My best thriftshop finds

DSC_0249nieuw.JPG

Tweedehandswinkels, kringloopwinkels en rommelmarkten. I love them. Het is een van de dingen die ik het liefst doe in mijn vrije tijd. Rommelmarkten afgaan, tweedehandswinkeltjes bezoeken, op zoek naar iets moois en unieks. En als ik dan een mooie vondst heb, ben ik zo tevreden. Dat gevoel, oh mijn god. Vroeger ging ik echt elke week naar een rommelwinkeltje, het was echt een winkeltje naar mijn hart. Alles was perfectie; de geur als je binnenkwam, een oude muffe geur, de inrichting, die schots en scheef stond en het knusse gevoel. De winkel is propvol met oude rommel en je moest heel voorzichtig zijn als je iets wilde pakken of een stap zette, maar dat maakte het juist leuker. Sinds ik in België woon, ga ik veel minder naar tweedehandswinkeltjes. Persoonlijk vind ik dat heel jammer, maar ik kan ze gewoon niet vinden. Een echt leuk rommelwinkeltje ben ik nog niet tegengekomen en ik betwijfel of ik haar ooit zal vinden hier.

DSC_0177.JPG

Vandaar dat het me leuk leek om mijn mooiste vondsten met jullie te delen.  Dus kijk mee naar mijn pareltjes.

Als eerst mijn diertjes. Het zijn twee zwaantjes, een eendje en een schildpadje. In alle vier kun je bijvoorbeeld je sieraden opbergen of andere kleine waardevolle dingetjes. Hier ben ik het meest blij mee, ze zijn echt uniek en ik ben ze nog niet eerder tegengekomen. Ik hoop ooit meer van zulke diertjes te vinden, maar het is best moeilijk.

DSC_0240.JPG

Ik heb nog meer mooie vondsten, zoals kristallen bakjes etc. Die toon ik ooit nog wel eens in een ander artikel.

Laatst kwam ik in datzelfde winkeltje, ik ben vorige week een weekendje terug thuis geweest, kwam ik twee schattige kopjes tegen en meteen kwam er een leuk DIY in mijn hoofd opborrelen, maar dat volgt binnenkort.

DSC_0256.JPG

Ben jij ook verzot op rommelwinkeltjes en rommelmarktjes?

Dikke tût.

 

 

Geef een reactie

