Homemade hazelnut vanilla latté

DSC_0198.JPG

Vandaag deel ik met jullie mijn homemade hazelnut vanilla latté! Dit is echt het perfecte drankje voor latté-lovers (like myself). Ik maak deze latté vaak als ik een middagje schrijven voor de boeg heb of gewoon om lekker op de bank te zitten met een goed boek. Het is snel en gemakkelijk. What more do you want?

DSC_0159 (2)

Wat heb je nodig?

  1. Melk. Dit mag volle of halfvolle melk zijn.
  2. Bruisman Coffee House Skinny Vanilla Latte.
  3. Douwe Egberts koffiesiroop hazelnoot. Dit mag ook caramel of een ander smaakje zijn.
  4. Een melkklopper. De mijne komt van de action.
  5. Een fornuis.

Al mijn boodschappen heb ik gekocht bij de Albert Heijn, maar ik ben zeker dat ze waarschijnlijk ook in andere supermarkten verkocht worden.

Let op: de hoeveelheid melk meet ik altijd af op gevoel.

Aan de slag:

stap één: Giet de melk in een pannetje en zet het op een hoog vuurtje. Ik heb een elektrische bakplaat en ik heb hem op stand 8 gezet. Dit is redelijk hoog, dus ik raad aan erbij te blijven en regelmatig te roeren.

DSC_0170 (1).JPG

Stap twee: Strooi de inhoud van één zakje Skinny vanilla latte in een mok en voeg alvast de koffiesiroop toe. Begin eerst met een beetje en achteraf kun je nog meer toevoegen om op smaak te brengen.

PicMonkey Collage

Stap drie: Eens de melk op temperatuur is, giet je het in de mok. Je wilt dat de melk heet is, maar net niet kookt. Zorg ervoor dat je de mok niet helemaal vol schenkt aangezien je ruimte over wilt houden voor het melkschuim. Dan gebruik je de melkklopper om alles in de mok met elkaar te mengen.

DSC_0190 (1).JPG

Stap vier: Spoel de melkklopper af en klop het laatste beetje melk in de pan op tot schuim.

DSC_0193.JPG

Stap vijf: Giet het schuim in het kopje en klaar is kees.

DSC_0198

Homemade latté in een homemade mug 😉

 

Dikke tût.

Een gedachte over “Homemade hazelnut vanilla latté

Geef een reactie

