The Fairytale TAG

Vandaag heb ik besloten een tag te doen, the fairytale tag welteverstaan. Dit leek mij een goede en leuke manier om wat meer over mezelf te vertellen. Al mijn hele leven hou ik van sprookjes, alle sprookjes welteverstaan. Van de kindvriendelijke Disney sprookjes tot aan de lugubere, originele sprookjes. Veel sprookjes zijn van oorsprong luguber en een beetje eng, maar zijn door Disney aangepast om ze kindvriendelijk te maken.

Als klein meisje werd ik iedere avond voorgelezen door mijn moeder. We hadden een heel groot en oud sprookjesboek met daarin alle sprookjes, denk aan de kleine zeemeermin tot aan het meisje met de zwavelstokjes. Fantastisch vond ik dit en sindsdien ben ik hooked.

book-897834_1280

Rapunzel: Houd je ervan om buiten te zijn? Ja en nee, het hangt zeker van het weer af. Vooral als ik met mijn hond wandel heeft het weer een grote invloed op hoeveel ik ervan geniet. Ik hou wel veel van de natuur; de zee, een bos of onweer bijvoorbeeld. Ook kan ik er extreem van genieten om op een mooie kalme plek te zijn.

De Wolf en de 7 geitjes: Ben je makkelijk voor de gek te houden? Goh, dit hangt echt van de persoon af, sommige mensen vertrouw ik meer en die zouden mij ook gemakkelijker voor de gek kunnen houden, maar over het algemeen ben ik snel achterdochtig. kortom: nee, ik denk het niet.

De Zeven Raven: Heb je zusjes of broertjes? Zo ja, hoe is je relatie met hen? Ik heb twee broers en twee zussen. Met mijn ene broer heb ik momenteel vaker en beter contact dan met de andere broer en hetzelfde geldt ook voor mijn zussen. Met mijn tweelingzus heb ik beter contact dan met mijn andere zus. Ik heb met allemaal een goede relatie hoor, maar met sommige heb ik simpelweg meer contact. Ook sinds ik verhuisd ben is het contact een beetje minder en dat vind ik wel heel jammer.

Doornroosje: Hoeveel uur slaap jij per nacht? Dit verschilt per nacht, maar sowieso tussen de vier en acht uren slaap. Ook doe ik vaak een middagdutje en die duurt dan ongeveer één tot drie uur, maar dat hangt ervan af hoe moe ik ben.

rotkappchen-877246_1280

Belle en het Beest: Wat maakt een persoon mooi in jouw ogen? Behulpzaam zijn. Echt waar. Ik weet niet precies waarom, maar iemand helpen is zo iets kleins en gemakkelijks en leidt vaak tot vertrouwen, een betere band en vriendschap. Op gebied van uiterlijk vind ik veel mooi; krullend haar, blond haar, blauwe ogen, volle lippen of dunne lippen, in alles schuilt schoonheid.

De Kikkerkoning: Wat vind je walgelijk? Uien kan ik echt niet eten, leugens kan ik echt niet uitstaan en van iemand profiteren vind ik schandalig.

Sjaak en de Bonenstaak: Welke planten staan in jouw huis? Geen.

De Gelaarsde Kat: Heb je huisdieren? Ja, ik heb een lieve bruine labrador genaamd Mike. Hij is bijna twee jaar oud en echt mijn kindje. Dat een mens zoveel kan houden van een dier is echt onbegrijpelijk.

peterpan

Sneeuwwitje: Beschouw je jezelf als mooi? Ik mag niet klagen, maar ik zal nooit 100% tevreden met mezelf zijn. Er zullen altijd dingen zijn die ik aan mijzelf zou willen veranderen. Vroeger was er niet één ding waarover ik tevreden was, maar naarmate je ouder wordt, leer je dingen te accepteren. Toch vind ik niet dat mooi ben.

Blauwbaard: Noem een zwakte in je karakter. Ik schreeuw snel. Als ik blij of kwaad ben, ik uit het door te schreeuwen. Weet wel dat ik dit onbewust doe en er vaak op gewezen wordt door anderen.

snow-white-913740_1280

Pinokkio: Wat is je grootste wens? Een goed betalende baan krijgen en een gezond en lang leven met mijn geliefden. Een goed betalende baan is een must vind ik, ik heb veel dromen en ambities en om die werkelijkheid te maken is tijd en geld nodig. Momenteel weet ik nog niet welke kant ik op wil op gebied van carrière, maar ik heb besloten om over een paar maanden de studie journalistiek te volgen en vandaar te zien waar ik belandt.

Roodkapje: Vertrouw je onbekenden snel? Nee, ik praat wel vrij snel met onbekenden, maar vertrouwen doe ik niet zo snel.

Peter Pan: Wat is je (mentale) leeftijd? Zes en zestig. Soms ben ik net een klein kind en gedraag me dan ook vaak zo, maar enkel en alleen als ik thuis ben of in een vertrouwde omgeving, en soms ben ik ook heel volwassen en wijs, al zeg ik het zelf. Ik woon nu al bijna twee jaar op mezelf en diep van binnen ben ik stiekem dan ook wel een beetje trots op mezelf, omdat ik de belastingen invul en een huishouden draaiende hou etc.

De Sterrendaalders: Wat is je meest waardevolle bezit?  Mijn hond, een paar brieven en enkele sieraden. Allemaal hebben ze een grote emotionele waarde voor me en zijn ze onvervangbaar.

pinocchio-595468_1280

Golden Mary & Pitch Mary: Ben je meer een lui persoon of werk je juist hard? Ik ben een echt lui persoon. Ik maak elke dag to-do-lijstjes anders doe ik niks of vergeet ik de helft. Het liefst ben ik thuis op mijn gemak en zonder verplichtingen. Ik kan echt genieten van een luie dag en probeer er zoveel mogelijk in te plannen iedere week.

De Stukgedanste Schoentjes: Vind je het leuk om naar feestjes te gaan? Ja, maar helaas lukt het me niet om vaak naar een feestje te gaan, er moet altijd veel geregeld worden zoals vervoer, een bob, vrij vragen etc. En het lukt niet altijd om alles op tijd te regelen.

De Nieuwe Kleding van de Keizer: Geef je veel om je kleding? Ik ben een meisje dus yes ofcourse! Ik moet toegeven dat ik niet veel merkkleding koop, ik prefereer veel voor weinig. Iedere maand bestel ik wel weer kleding en ik vind het echt leuk om te shoppen maar koop enkel iets als mijn budget dat dan ook toelaat. Sommige maanden zijn namelijk vetter dan andere.

alice-in-wonderland-30327_1280

Het Knappe Snijdertje: Vind je jezelf dapper/moedig? Nee, ik heb veel angsten zoals hoogtevrees en claustrofobie.

De Prinses op de Erwt: Ben je gevoelig? Ik ben enkel gevoelig en kwetsbaar voor de mensen waar ik echt van houd zoals mijn familie of mijn vriend. Buiten dat om kan het me geen moer schelen wat mensen van me vinden of hoe ze me noemen.

Jeetje, wat een tag zeg. Dit was zeker een leuke maar lange tag om te doen. Ik probeerde de vragen kort maar krachtig te beantwoorden.

Dikke tút.

 

 

 

6 gedachtes over “The Fairytale TAG

  1. Hey. Ik zag dat je nog redelijk nieuw bent op WordPress (ik ook!) Ik ben genomineerd om een save or kill tag in te vullen en ga dat morgen doen. Echter moet ik ook mensen nomineren voor deze tag. Zou het jou leuk lijken om genomineerd de worden?

    Liefs.

    Like

  2. Leuke tag! Zou je het erg vinden als ik hem ook op mijn blog doe? Ook ik ben vrij nieuw op WordPress en zou mijn lezers alvast wat nieuw over mij willen vertellen. Trouwens allemaal heel leuke artikeltjes!

    Like

Geef een reactie

